Ångerrätt & Reklamation

Ångerrätt och Reklamation


Ångerrätt

Köparen kan ångra köpet genom att inom 14 dagar från produktens leveransdatum skicka ett email till 1800 Hosiery.

Skicka information om att köparen vill ångra köpet och ordernumret till: contact@1800hosiery.com

Vi skickar ett konfirmations-email att vi fått köparens email.

Köparen postar sedan produkten till 1800 Hosiery inom 14 dagar från att köparen skickade mailet om ångrat köp.

Återbetalning i samband med användande av ångerrätt

Vid användning av ångerrätt återbetalar 1800 Hosiery kostnaden för produkten, inklusive fraktkostnad som kund betalade vid ordertillfället.

1800 Hosiery returnerar kostnaden till kund inom 14 dagar från det datum då vi fått både email om ånger av köp, och fått tillbaka de returnerade produkterna.

Återbetalning sker via samma betalningssätt som köpet genomfördes på.

Förseglade produkter:
Ångerrätten täcker inte förseglade produkter med bruten försegling, detta gäller förseglade underkläder pga hygien. Produkter i kartong är plomberade med klisterlapp på plasten runt kartongen, och knästrumpor är plomberade genom att förpackningen är förseglad. Om plomberingen är bruten godkänns inte returen. För att få full återbetalning, se till att de är i samma skick som vid leveransen.

Ej förseglade produkter:
Notera att 1800 Hosiery endast betalar tillbaka full återbetalning om produkterna är i samma skick som när de levererades. Detta inkluderar att produkterna inte godkännas för full återbetalning om de är trasiga, har fläckar eller en dålig lukt (tex lukt av svett eller parfym) vid retur. För att få full återbetalning, se till att de är i samma skick som vid leveransen.

 

Byten

Köpta produkter kan bytas till en annan färg eller storlek, alla byten är baserade på lagertillgänglighet. Om du vill byta en produkt så betalar 1800 Hosiery kostnaden för utskick av den nya produkten.

Vänligen notera att produkter som är på rea inte kan bli utbytta.

För byten kontakta: contact@1800hosiery.com


Fraktkostnad vid ångerrätt eller byten 

Vid användande av ångerrätt eller vid byte: kunden står för kostnaden av frakten för att returnera produkterna till 1800 Hosiery.


Returnera produkter vid ångerrätt eller byten

Vid användande av ångerrätt eller vid byte: returnera produkten så fort som möjligt, senast inom 14 dagar från det datum som email om ånger eller byte skickades. Maila oss frakt-ID av paketet när det är postat till: contact@1800hosiery.com


Reklamation 

- Om paketet är skadat vid leverans: meddela leverantören av paketet, och returnera paketet direkt via leverantören. Maila oss på contact@1800hosiery.com med information om att paketet returnerats pga skada.

1800 Hosiery postar en ny produkt när den skadade varan kommit till 1800 Hosiery, eller återbetalar kostnaden för produkten inklusive fraktkostnaden.

- Om produkten är skadad när paketet öppnas vid leverans: maila oss på contact@1800hosiery.com, så skickar vi en gratis retur-frakt-sedel. 

1800 Hosiery postar en ny produkt när den skadade varan kommit till 1800 Hosiery, eller återbetalar kostnaden för produkten inklusive fraktkostnaden.